joi, 13 ianuarie 2011

La ghișeu


Motto: Băncile au funcționari care nu ştiu să citească un bilanţ.
(Mugur Isărescu, guvernatorul BNR, 29 noiembrie 2010)

În ultimul număr pe 2010 al revistei National Geographic am găsit un talon de abonament pentru 2011, o ofertă specială care include nu doar cele 12 numere, ci și edițiile NG Traveller care vor apărea în cursul anului. Taman bine. Și-așa vroiam să-mi prelungesc abonamentul, iar cu talonul respectiv, în sfârșit, chiar scap de nebuniile de la bănci. Nu trebuie să mai stau la cozi să iau formular, să completez pe un colț de masă datele, să scriu conturi, sume de plată, apoi să iau cozile de la capăt și așa mai departe. Am toate datele pe talon, nu mai am de scris decât adresa...

Mă duc la Raiffeisen Bank. Un tânăr domn n-are chef de mine. Tocmai se pregătește să plece. Înainte de program. Probabil are niscaiva afaceri personale de rezolvat. Mă pasează la o pițipoancă. Slabă moartă. Probabil anorexică. Ori mănâncă doar fosforul de pe chibrituri...

- Bună ziua.
- Bună ziua.
- Aș dori să fac un abonament la o revistă. Am un talon de abonament. Sunt trecute pe el toate datele...
Îmi ia talonul. Îl privește pe el, apoi pe mine.
- Numele dumneavoastră?
- E trecut pe talon.
- Aha...
Se uită pe talon... Îmi scrie numele în calculator.
- Adresa?
- Este trecută pe talon.
- A, da?
- Da.
Se uită iar pe talon. Găsește adresa... Numele și adresa sunt singurele date scrise de mână pe talonul de abonament. Destul de mare. Cu pixul. Albastru pe alb. De ce naiba nu vede asta ce am scris??
- Ce sumă depuneți?
- Este trecută și suma pe talon. Mai întâi sus, mare, în titlu, apoi la mijloc încă o dată. Ați găsit-o?
- A, da, da, da...
Cât te costă pe tine manichiura asta perfectă cu care îmi tastezi mie suma? Cred că te costă lunar mai mult decât mă costă pe mine un abonament pe un an la National Geographic... Oricum, la salariul tău de funcționar bancar, nici nu simți... Și nici nu cred că ți-o faci la vreun salon de cartier mărginaș, că de-aia ești pițipoancă...
- În ce cont depuneți banii?
- Nu știu contul pe dinafară, dar vedeți că este trecut și contul tot pe talon. Eu îl văd de-aici. Vedeți, e pe rândul din mijlocul talonului...
- Da, da, l-am găsit... Stați să vedem dacă îl identifică și calculatorul... Nu știu dacă au mai făcut colegii un astfel de abonament...
Asta mai îmi trebuie, să nu-mi identifice calculatorul ăsteia contul, să rămân fără abonament! Cum depindem uneori de un simplu și obscur calculator!...
- Semnați aici. Poftiți factura și talonul.
- Mulțumesc.

Am fost convins că, ceva-ceva, tot a făcut greșit pițipoanca. A doua zi sun la National Geographic să-mi confirme plata. Aflu că banii mei nu ajunseseră în cont, dar că uneori durează o zi, două... În plus, pițipoanca trebuia să îmi oprească talonul și să-l trimită la National Geographic, ca să știe redacția unde să-mi timită revista... Mă duc la bancă peste pițipoancă!!!

Niciun comentariu: