joi, 6 ianuarie 2011

Doina Badea - 6 ianuarie 1940


Nu mai știu când am auzit prima dată de Doina Badea... Poate în povestirile mamei, când eram mic, de câte ori venea vorba de marii dispăruți în cutremurul din 1977...

Apoi am cunoscut vocea Doinei Badea după ce am ajuns să lucrez la radio. M-am îndrăgostit pe loc de vocea ei. Definitiv. Nu cred că a fost program în care să nu difuzez un cântec cu Doina Badea...

Am încercat să aflu mai multe despre viața ei... Nu exista scris aproape nimic nicăieri... Printre puținele lucruri pe care le-am aflat - ceva absolut șocant. Că după cutremur n-au mai găsit aproape nimic din ea. Numai o mână...

Mă întreb cum ar fi fost cariera Doinei Badea dacă ar fi cântat în America... Cu vocea ei aproape... simfonică... Notele de final atât de lungi, care aproape te lasă fără respirație chiar și numai ascultându-le... în genul Barbrei Streisand...

Timp de mulți ani am încercat să găsesc și să recuperez de la rude, prieteni, cunoscuți, colegi, orice cântec cu Doina Badea, orice disc, oricât de uzat, să recondiționez orice înregistrare, oricât de prost se auzea... Pe toate le-am păstrat ca pe niște comori... M-am considerat fericit să le am și eram convins că asta va fi tot. Mai târziu, Electrecordul a pus pe un cd vreo 20 dintre cântecele Doinei Badea. Mult prea puțin pentru o astfel de voce... Dar ziua în care mi-am luat discul a fost cu adevărat o sărbătoare...

Azi am citit pe Facebook o postare a unui site de muzică, din care am aflat că azi a fost ziua de naștere a Doinei Badea... Habar nu aveam... Am vrut să scriu toatea astea aici, azi. Măcar atât.

2 comentarii:

Sisteme de copiat spunea...

Ati dori sa faceti schimb de link cu site-ul nostru? Asteptam eventuala colaborare pe mail. Avem pagina separata pentru partenerii nostri.

chris72ro spunea...

Bun-gasit!
Da, o voce incredibila si in acelasi timp o mare pierdere,alaturi de marele Aurelian Andreescu.
Si eu colectionez,cred ca am apr.100 de piese cu fiecare,daca esti interesat,astept un semn: este o placere sa aflu ca se asculta si MUZICA.:)