duminică, 15 august 2010

Mulțumesc!


Nici măcar nu știu cum să încep...

Mă gândesc de multe ori la Tine... Mă gândesc la Tine când mă doare sufletul... când mă simt singur... când simt că nu mai știu pe unde s-o apuc și că drumul mi se înfundă... Uneori mă gândesc la Tine când mă simt mințit, înșelat, rănit chiar de cei pe care i-am crezut aproape...

Nu merg aproape niciodată la biserică, mi se pare inutil... Nu mă curăță sufletește... Nu atâta vreme cât acolo sunt oameni... Aș prefera să intru într-o biserică goală, poate părăsită, uitată. Acolo aș fi numai cu Tine... Dar, oricum, nu am nevoie de niște ziduri, nici măcar de biserică, pentru a Te regăsi, știu asta...

Nu dau de pomană. Cel puțin nu în metrou, nu la colț de stradă. Acolo e numai "industrie", "afacere", o știm cu toți...

Nu sunt un bun creștin. Chiar dacă nu răspund cu aceeași monedă, nu iert pe cei care mi-au făcut rău. Nu știu, nu pot și nici nu vreau să fac asta. Să întorci și celălalt obraz mi s-a părut întotdeauna o neghiobie, nu o dovadă de bun creștin...

Nu citesc cărticele de rugăciuni în metrou. Nu mă închin în autobuz, când trece pe lângă câte o biserică. Toate astea mi se par gesturi de un exhibiționism dezgustător...

Nu știu să mă rog. N-am învățat pe dinafară nicio rugăciune. Știu însă că Te rog de fiecare dată să ai grijă de cei pe care îi iubesc. Uneori Te rog câte ceva și pentru mine... Să-mi dai putere, înțelepciune, răbdare și să-mi arăți Drumul...

Știu că nu sunt numai eu cel care Te roagă... Probabil, sunt milioane în fiecare moment... Probabil, cei mai mulți dintre noi, egoiști, mincinoși, răi, desfrânați... Vei fi obosit, cred, să ne asculți... Vei fi obosit, cred, să mai lupți pentru noi și să mijlocești iertarea noastră "mai sus"...

Nu îți cer nimic pentru mine astăzi. De fiecare dată, încă o dată și încă o dată, m-ai salvat, am simțit asta, o știu... Îți spun doar că mă voi strădui și de azi încolo să fac ceva bun cu viața mea. Să înveți și să iubești, orice, oricât, ce altceva mai bun ar putea să facă un bun creștin cu viața lui?

Nu îți cer nimic astăzi, vreau doar să Îți mulțumesc, Maica Domnului!...

7 comentarii:

luflee spunea...

Profund! Bravo Amedeo!

Motanel spunea...

Buna Amedeo! Iti cunosc f bine sufletul tau! Ai sa gasesti linistea sufleteasca in curand! Sa iubesti infinit si D-zeu iti ca da Bucuria de a fi iubit si fericit! Roberto

D.D. spunea...

Multumesc si eu pentru gandurile frumoase asternute aici. Ma rog sa fii fericit!

Daniel D.

Elena spunea...

Modestie, sinceritate si straduinta de a face ceva bun in viata... Mare lucru si foarte Frumos! Cred ca astea valoreaza de n ori mai mult decat toate acele NU-uri sau NU STIU-uri pe care le-ai enumerat, si care, in fond, sunt doar niste practici lumesti ... Un suflet frumos. Cineva, acolo Sus, vede asta.

Amedeo Ene spunea...

@ Reli - Mulțumesc mult, Reli! Nu e foarte profund. Este numai scris cu sufletul... Și foarte sincer...
@ Roberto - Mulțumesc, Roberto! Și ție să îți dea Dumnezeu toată iubirea și fericirea pe care le meriți...
@ Dan - Bunul meu prieten și coleg... Tu ești un om la care am privit întotdeauna cu respect și cu admirație. Oricine din jur ar trebui să te ia drept model, ar ajunge Om.
@ Elena - Elena, îți mulțumesc... Îmi pui etichete pe care nu le merit, sunt prea frumoase. Iar nu-urile de care pomenești ne umplu viața în fiecare zi, fiecăruia dintre noi, chiar dacă de cele mai multe ori nu ne dăm seama sau nu le acceptăm... Oricum, am învățat nu doar să cer și să aștept, ci și să mulțumesc pentru ce primesc. Mulți dintre noi nu știu să facă asta...

Elena spunea...

Ai dreptate, multi dintre noi inca privim ingust... Nu stiu daca e o judecata de suprafata, dar consider OM pe acela care stie sa spuna Multumesc! si, in plus, sa dea si Buna ziua!, indiferent de context, simpatii si antipatii.
Si, apropo, sunt libera sa etichetez, bine? Ce spuneam, ca esti modest? Aha :)

Anonim spunea...

Emoţionant! Iată omul frumos! (vezi Dan Puric!)
Pari împăcat cu tine însuţi şi cu Dumnezeu şi asta este minunat. Cred că ai deschis uşa către multe întâmplări frumoase, care te vor împlini ca OM. Le meriţi.
Dumnezeu să te binecuvânteze! Iulia