miercuri, 11 mai 2011

Eurovision 2011 – Fâsâiala nemţilor


Da, sunt un fan fanatic al Eurovision Song Contest! Şi abia aştept concursul în fiecare an! Eurovisionul de anul acesta m-a surprins. Şi nu neapărat în bine... Mi-a lăsat impresia unui concurs organizat... doar  pentru că trebuia organizat. Mai întâi scena, deloc generoasă în comparaţie cu scenele din ultimii ani... O scenă destul de mică, pe care nu e loc pentru prea multe „întâmplări”. Destul de greu să cocoţi pe o astfel de scenă tot felul de accesorii şi „utilaje”, aşa cum s-a întâmplat în ultimii ani. Asta i-a obligat pe concurenţi să se concentreze aproape complet pe ceea ce aveau de cântat şi de arătat. Ceea ce, la urma-urmei, nu e deloc un lucru rău. În ultimii ani, Eurovision Song Contest n-a mai fost  un concurs de cântece, aşa cum se şi numeşte, ci un concurs de show-uri... Scena austeră a fost salvată totuşi de un video wall senzaţional, care a colorat frumos atmosfera...

Nici în privinţa prezentatorilor nemţii n-au stat grozav. În afară de ştirista blondă din Canada... doamna cu rochia albastră cu băşici (parcă era făcută din ambalaj de protecţie, cu pernă de aer), domnul gras cu cămaşa lejer desfăcută la gât... Glume fâsâite, sexiste, nemţeşti... Chiar n-au găsit pe alţii?
Nici cu ai noştri nu mi-a fost ruşine... Pardon, am vrut să spun că mi-a cam fost... Nu am înţeles de ce a vrut Liana Stanciu să stea tot timpul numai ea deasupra, să auzim noi câte detalii ştie ea şi cum îl domină şi îl dă la o parte pe colegu’...
Hai să zicem şi despre cântecele din concurs...
Polonia – Primul imbold pe care l-am avut a fost să strig „Wow! Ce craci are tanti asta!!!” O femeie frumoasă, voce foarte bună, dar un cântec comercial, nu mai mult.
Norvegia – Haba Haba... Triburile africane din Norvegia. Cântec uşor oligofren, pe alocuri falsat. Mi s-a părut că a avut mai mult de 3 minute, nu se mai termina!
Albania – Senzaţional! Un cântec greu, dar frumos, pentru o voce nemaipomenită! Ăştia au numai voci excelente la ei în ţară? Şi de ce le mai trimit la Eurovision, dacă nu sunt apreciate? A fost preferata mea din această semifinală.
Armenia – Boom Boom Chaka Chaka – O piţi cu 4 hăndrălăi pe lângă ea. Atât!
Turcia – Un rock fără zvâc. Nu mi-a spus nimic. Bine măcar că au eliberat „păsărica” din colivie la final...
Serbia – Foarte retro. Blonda are nişte ochi superbi, mari, albaştri. În rest, nu mi-a spus nimic. Şi nu era de vină limba sârbă...
Rusia – O voce care s-a pus în valoare doar în primele secunde ale cântecului. De ce vor toţi să sune atât de comercial???
Elveţia – Cântec frumos, voce bună... Nu îmi dau seama cât va impresiona la public...
Georgia – Fata asta poartă rochie, dar de ce am sentimentul că văd o motociclistă? La rap-ul celui de-al doilea, m-au pierdut. Iar la răcnetul celui de-al treila, gata balamucul! Visu’ negru! Poate că dacă o cânta cine trebuia, melodia asta putea fi salvată...
Finlanda – Aaa, ce drăguuuţ!... Un băieţel blond, bine hrănit cu untură de peşte, spune o poveste despre lume, pământ, ţărână, ceva, cred... Sună ca acasă, în dormitor, în faţa prietenei...
Malta – Ce obicei penibil la indivizii ăştia să-şi penseze sprâncenele! Şi în ce hal!!! Oribilă arătare! Şi o melodie foarte comercială, fără personalitate!
San Marino – Cam de restaurant... Sorry, doamnă!...
Croaţia – Wow! Ce blondă! Şi mai şi cântă bine! Drăguţ cântec! Scamatoriile cu rochiile m-au lăsat cu gura căscată! Da, merg cu tine! J
Islanda – Gaşca de prieteni... Simpluţ... Parcă-s în pub, la o bere. Sau două.
Ungaria – O Barbie coaptă, în albastru şi cu multe bucle. Cântec bun, dar falsat... În studio, din butoane, se poate face o voce perfectă. Pe scenă nu-s butoane. Slavă Domnului!
Portugalia – Hai cu mitingu şi cu brigada artistică! Şi încă o dată! Şi încă o dată! Interminabil! Şi oribil! Şi penibil!
Lituania – Aaa, ne clătim şi noi urechile cu Muzică! Voce şi pian... Minunată! Nu e nimic de spus, trebuie ascultată!
Azerbaidjan – Seamănă cu ceva foarte cunoscut... „All Good Things Come To An End”, Nelly Furtado?
Grecia – Aici am avut o mare surpriză. În primele secunde am crezut că o să văd un Ţuţu de la „Românii au talent” în versiune grecească pentru Eurovison. Până la refren, când apare tânărul cu voce de zeu antic, declamând printre tunetele ce coboară din Olimp! Vocalistul ăsta a salvat cântecul!
Recapitulând, aş vota în ordinea asta: Albania, Lituania, Grecia şi Croaţia. Poate şi Elveţia. Restul, toate o apă şi-un pământ.
Surprizele, desigur, nu au cum să lipsească după încheierea votului telespectatorilor... Se califică Serbia, Lituania, Grecia, Azerbaidjan, Georgia, Elveţia, Ungaria, Finlanda, Rusia şi Islanda. Nu mai comentez, e inutil. Ce-am avut de spus, am spus. Să vedem semifinala de mâine seară...

Niciun comentariu: