joi, 19 mai 2011

Cutremur de 8,4 (Scafandrierii)



Îmi trece pe la urechi: “Cutremur de 8 în Libia!!!” Îmi rămâne în gât ştrudelul cu dovleac. Deşi stau cu ochii în toate zările, pe site-uri care monitorizează cutremurele din toată lumea, am alerte pe mail, mă uit pe agenţii de ştiri, ziare şi posturi tv, nu văd, fratele meu, nimic, nicăieri!!! Site-ul american nu suflă o vorbă, cel german, nicio vorbă, cel care monitorizează spaţiul mediteranean tace mâlc! Întreb: „Da’ de unde aţi aflat de cutremurul ăsta?” „De pe Realitatea.” Mă duc pe site-ul lor. E cu galben: „Cutremur în Libia cu magnitudinea în jur de 5”. În jur??? Cât profesionalism!!! Care or fi cele trei surse la care au verificat informaţia? Este citat numai site-ul Institutului Naţional pentru Fizica Pământului de la Bucureşti. Mă duc pe el... „Cutremur de 8.4 grade in NEAR COAST OF LIBYA la 19.05.2011, 14:49:02 (UTC)”!!! Mă uit la el o dată... Mă mai uit o dată... Mă mai uit o dată... Dumnezeule! De ce ştiu numai ăştia?? Poate au vrut să scrie 4,8 şi au greşit, le-o fi scăpat 8,4... Ce mare lucru?... Mă uit iar pe celelalte site-uri şi agenţii... Nimeni nu zice nimic... Mă întorc pe pagina Realităţii... Opaaa... Galbenul s-a făcut gri!!! Cică institutul lui Mărmureanu a anunţat din greşeală 8,4, că, de fapt, ar fi fost numai 5,2, că aşa au transmis aparatele de la Strasbourg, care s-ar fi defectat, bla, bla, bla... Răsuflu uşurat... Dacă trebuia să ne pregătim de alertă de tsunami? Dacă se revărsa Mediterana peste noi? Dacă muream înecaţi acilea, în ditamai Bucureştiu’?... Vă daţi seama, ne făceam scafandrieri!!!



P.S. Cutremurul a avut loc la ora 17:49. De-atunci tot dau “refresh” la pagina Institutului Naţional pentru Fizica Pământului. Tot 8.4 arată…

Niciun comentariu: