vineri, 22 aprilie 2011

Obsesii


Obișnuiesc să am obsesii. :) În special în materie de muzică. Am mai povestit despre asta. Mi se întâmplă să aud undeva, cândva, o bucată muzicală, un fragment, de care să mă îndrăgostesc instantaneu... Apoi să îmi doresc cu disperare înregistrarea respectivă. Uneori știu din start ce caut și, mai devreme sau mai târziu, găsesc. Alteori nici măcar nu am habar despre ce este vorba. Știu doar că mă obsedează tema muzicală respectivă...


Pe la mijlocul anilor '80 se dădea la televizor un soi de documentar științific realizat de geneticianul Constantin Maximilian, o personalitate absolut fascinantă, un vorbitor care aproape hipnotiza. Vedeam câte o porție pe săptămână, de numai 15-20 de minute, în care Maximilian spunea povești încântătoare despre ceea ce visau atunci geneticienii. Un soi de Carl Sagan al științei românești. Abia așteptam serile de joi pentru acest documentar, pentru Maximilian și pentru visările lui, dar și pentru... ilustrația muzicală foarte diferită de tot ce exista atunci în România. Am căutat cu încăpățânare în magazinele cu discuri de pe vremea aceea, desigur, în zadar. Abia după 1990 mi-am dat seama că ar putea să fie vorba de Vangelis. Am început să cumpăr tot ce îmi ieșea în cale cu numele lui Vangelis. Și uite-așa mi-am făcut o colecție întreagă cu albume semnate de vrăjitorul grec al sunetelor electronice. Și în cele din urmă, după vreo 10 ani, am găsit și muzica pe care o folosea Constantin Maximilian ca fundal muzical.


Tot pe vremea aceea obișnuiam să urmăresc festivalul de la San Remo, atâta cât era permis să vedem... La ediția din 1985 am ascultat un cântec care mi s-a imprimat perfect pe scoarța cerebrală, deși acea seară de februarie a fost singura dată când l-am ascultat. L-am căutat timp de 26 de ani. Până azi! Așa că mi-am mai tratat o obsesie. Însă emoția (re)descoperirii a rămas neatinsă. Astăzi am fost fericit! Mulțumesc. ;)

Riccardo Fogli - Sulla Buona Strada

Asculta mai multe audio pop


3 comentarii:

Anonim spunea...

as always well written amedeo, enjoyed everything about it. xxx

madalina ionescu spunea...

Oh, da, amintiri de telespectatoare trezite de acest Vangelis! Suna ca o axioma tv: ASA trebuia sa fie, chiar asa si nu altfel.

Marian spunea...

Multumesc, d-le Ene, pentru fiorii procurati odata cu item-ul despre Fogli si Sulla buona strada. Am ramas siderat si am incercat si eu fluxul constiintei lui Proust cu primele acorduri ale melodiei. Dupa atatia ani... Multumesc.