joi, 2 decembrie 2010

Freezing rain


Circulaţia rutieră a fost paralizată, iar avioanele au rămas ţintuite la sol din cauza unui fenomen meteorologic RAR!”, anunţa, ieri, Realitatea TV. Aoleu, Dumnezeule!! O veni gaura neagră peste noi, ne îngheaţă apele şi ne paralizează, iar eu habar n-aveam!! Normal că imediat am belit ochii mari şi mi-am făcut urechile pâlnie, să aflu cât mai repede şi mai clar ce era cu uimitorul fenomen meteo care a ocupat, ieri, jumătate din fiecare jurnal! „România se confruntă cu fenomenul de FREEZING RAIN!”... Da’ chemară specialişti să ne explice, să ne lumineze, să ne scoată din întunericul ignoranţei noastre, da’ dezbateri una după alta, c-o fi, c-o-mpărţi... Da’ de pe ce planetă o fi venit fenomenul ăsta atât de misterios? Da’ mă laşi???!!! Nu mai văzuse românul polei!! Probabil că Realitatea îşi ia informațiile de pe vreun site străin de prognoze meteo, doar așa îmi explic de ce nu mai auziseră ei de „freezing rain”... Ori sunt eu prea bătrân şi am fost la şcoală cu mult timp în urmă, ori nu au prea umblat ei prin clasele primare. Pe vremea mea se învăţa despre polei în clasa a doua, la „Cunoştinţe despre natură”... Nu ştiu ce e în realitate, la ei, ori prostie, ori snobism, ori lipsă de subiecte... Cert este că, aseară, doctoriţa în meteorologie Elena Corduneanu a aprins becul în beciul Realităţii şi le-a spus, pe limba lor, că era vorba doar de un banal polei, că să stea liniştiţi la locurile lor, că polei a mai fost şi o să mai fie... Aşa că, azi, la Realitatea TV, buletinele meteo n-au mai suflat nicio vorbă de freezing rain ăsta, al lor, chit că de polei încă n-am scăpat...



Un comentariu:

Gica spunea...

Am gasit articolul asta cautand pe google "freezing rain polei". Nu inteleg de ce responsabilii cu relatiile cu publicul din ministerele noastre nu au putut fi in stare sa traduca simplu POLEI.
Oricum, articolul este superb, cu toate ca nu sunt adeptul blogurilor :P.