luni, 26 iulie 2010

Întrebări pentru premierul Emil Boc


www.romania-actualitati.ro: Primul ministru Emil Boc va fi invitat în studiourile România Actualităţi începând cu ora 13:30. Puteţi trimite întrebări pentru primul ministru pe email, prin SMS, pe conturile noastre de Twitter sau Facebook sau la secţiunea de comentarii a acestui articol.

Am postat pe pagina de Facebook a postului de radio câteva întrebări. Sunt curios dacă vor ajunge la urechile premierului, dar sunt şi mai curios ce va răspunde.

Întrebări pentru premierul Emil Boc:

De ce nu reduceţi salariile tuturor angajaţilor de la stat la cel mult 3500 lei, inclusiv ale preşedintelui, primului ministru, miniştrilor şi parlamentarilor? Ar fi o dovadă clară că acestora le pasă de popor şi s-ar face o economie veritabilă la buget. În plus, ar fi corect şi faţă de celelalte categorii de bugetari.

De ce nu se asigură salarii decente pentru angajaţii din sistemul medical şi din învăţământ, pe baza unei evaluări rapide, CORECTE, fără nepotisme, a personalului care merită o astfel de salarizare? Sutem deja o ţară fără personal medical şi, foarte curând, fără învăţământ real! Ce măsuri urgente şi rapide intenţionaţi să luaţi în aceste două domenii?

De ce nu se foloseşte drept model economic şi fiscal modelul suedez sau cel norvegian? Suntem prea cu nasul pe sus, ca să învăţăm de la cei mai buni din punctul ăsta de vedere?

De ce nu daţi o ordonanţă de urgenţă pentru protejarea agricultorilor români, astfel încât să vedem în toate mall-urile şi hypermarketurile raioane mari, complete, dedicate producătorilor români? Nu mai vreau să cumpăr cartofi din Egipt, Austria, Germania, Polonia, roşii din Turcia, usturoi din China şi pepeni din Turcia (exemplele sunt mult mai numeroase, iar dumneavoastră le cunoaşteţi perfect!)... De ce nu daţi nici măcar doi bani pe amărâţii noştri care lucrează pământul şi mor de foame?

Update: Dezamăgitor interviu. Întrebări uşurele, cu "fereală", să nu deranjeze... Răspunsuri evazive, generale... aceleaşi marote şi clişee verbale ale premierului. Nimic concret, nici de o parte, nici de alta a mesei din studio... Nimic concret şi imediat pentru omul de rând. Păcat... Dar mai ales inutil.

2 comentarii:

Nicoleta Popescu spunea...

Respectele mele, Amedeo pentru spiritul de luptator...eu am obosit. Astept alegerile....doar asta sper sa mai schimbe ceva....

Amedeo Ene spunea...

Nicoleta, nu mai sper nici eu nimic. Şi eu am obosit. Însă, din când în când, îmi spun că poate nu totul pierdut...