sâmbătă, 15 septembrie 2012

Mamaia și puștanul



Îmi place ca, din când în când, să fac un ocol pe la Universitate, pe la cei care vând cărți și viniluri vechi. Aproape de fiecare dată, trebuie să fie vreun disc care să-mi facă mie cu ochiul. Știe că pentru mine a ajuns acolo. De aceea și stă răbdător, în fața celorlalte discuri, jos, pe ciment, bătut de soare ori stropit de ploaie. Uneori are coperta ruptă sau îndoită. Alteori, de-a dreptul murdară...

Așa s-a întâmplat și cu cel de astăzi. Era în față. Jos, în praf. Privea trist pantofii care treceau pe lângă el. L-am luat. Imediat s-a înființat lângă mine un puștan, să mă întrebe dacă mai vreau și altceva. I-am spus că mai vreau să mai văd și alte discuri la fel, cu muzică ușoară românească. „Adică?”, m-a întrebat. „Adică așa ca ăsta, Mamaia '69.” Sunt convins că habar n-are... „Stați să mă uit, că n-am auzit de chestia asta.” Băiatul ăsta nu are mai mult de 20 de ani. Probabil că l-a lăsat cineva să păzească vechiturile câteva minute, cu instrucțiuni clare legate de prețuri. Geluit, frezat, parfumat, lanț de aur, tricou mulat, teniși de firmă. Născut după Revoluție. Mă întreb ce fel de muzică ascultă. Manele? Lady Gaga? J Lo? Alex Velea? Nici nu îi știu pe restul, cei care sunt acum la modă. Oricum, nu dau doi bani pe niciunul... Îi spun să nu mai caute. Oricum, nu cred că mai găsește ceva la fel. Îl întreb cât costă discul. „10 lei”, îmi răspunde. „În niciun caz, coperta arată jalnic, iar discul e murdar.” Acceptă să mi-l dea cu 5 lei. Prostănacul... Habar nu are ce comoară mi-a vândut pe nimic! Orchestra lui Sile Dinicu, Aurelian Andreescu, Ioana Radu, Constantin Drăghici, H. Mălineanu, George Grigoriu, Mihaela Mihai, Florin Bogardo, Doina Badea... DOINA BADEA!!! Discul arată impecabil, nu are nicio zgârietură. E doar prăfuit, dar asta se rezolvă imediat cu puțin alcool. Aș fi dat pe el chiar și de câteva ori mai mult. Dar jur că nu am niciun fel de remușcări față de puștan!

Am dus discul până acasă ca pe un trofeu...



Luigi Ionescu - Mainile tale


Mihaela Mihai - E varsta intrebarilor




Ioana Radu - Nu se poate!



Mihaela Mihai - Ora cântecului



Un comentariu:

Anonim spunea...

Asa este, muzica veche romaneasca (usoara) este foarte frumoasa, in masina ascult in majoritatea timpului Natinal Fm care difuzeaza doar muzica romaneasca (si mai veche si mai noua). din surse stiu ca iti place si "Dilema veche" ;)