miercuri, 23 mai 2012

Eurovisionul de la căminul cultural (I)

N-am vrut să mai scriu nimic, anul trecut, despre finala Eurovision Song Contest, când am văzut zăhăreala adolescentină pe care au scos-o europenii câștigătoare... Asta nu înseamnă că m-am lăsat de Eurovision. Nu mă pot abține. Mai ales că eram foarte curios cum o sa de descurce Azerbaidjanul din punct de vedere organizatoric, artistic, conceptual și așa mai departe. Nu mă mir de nimic. O scenă zgârcită în dimensiuni, o sală modestă, regia e una de televiziune de provincie, iar prezentatorii lasă mult de dorit... Atmosferă de cămin cultural, în comparație cu transmisiunile din anii precedenți... În fine, dacă trebuie să fie așa, așa să fie... Să înceapă!

Muntenegru – Rambo Amadeus – „Euro Neuro”. Dumnezeule mare!!! Ce face ăsta aici? Un Rambo obez și cu părul slinos. Penibil!!! Ce selecție națională o fi fost pe-acolo?



Islanda – Solistul seamănă cu Frankestein. Solista are nevoie de asistent personal care să-i țină trena când intră și iese de pe scenă. Voci bunuțe, cântec drăguț... Mă rog, orice pare drăguț după porcăria de adineauri. Excelent pasajul cu vioara! „Never forget”, zice duduia. I don't think so.



Grecia – „Aphrodisiac”. Aceleași tipare tocite ca în toți anii din urmă. A luat-o pe arătură de la primele cuvinte. Ce mai contează, dacă buclele în vânt și copanele goale? Unde ești tu, Loukas Yiorkas?



Letonia – Un corp superb, însă rochia, frumoasă, de altfel, e incredibil de lungă, e mai jos de genunchi! De multă vreme n-am mai văut așa ceva la Eurovision. Oricum, un cântec simpluț, fără show. Nu pot să spun că m-a marcat pe viață.



Albania – O apariție absolut stranie, de la rochie, cântec, voce și până la... „chestia” aia de păr. O baladă „de ascultat”, imposibil de fredonat. Mult prea răcnită și prea „cultă” pentru Eurovision. Măcar dacă era în engleză, să pricepem și noi ce-o doare!...



România – Nu mi-a plăcut cântecul ăsta niciodată. Nu mi-a plăcut nici în seara asta. „Moonwalk” cu cimpoiul în brațe, „frumos” început, ce să zic... Solista face semne disperate că nu aude nimic în cască. După primul refren este clar că nu are sincronizare cu ritmul. E aproape în contratimp. E panicată! Și-a revenit abia pe final. Să fim cinstiți, un profesionist nu are nevoie de cască pe scenă. În fine... Măcar pirotehnia a fost pe ritm.



Elveția – N-au venit cu vaca Milka, a fost un rock suprinzător. Nici n-ai crede că există astfel de muzică într-o țară atât de liniștită. Voce bună.



Belgia – M-am plictisit, nu știu de ce...



Finlanda – Finlandeza care cântă în suedeză... Violoncel... „...dingasavatbetseia...” Atât.



Israel – Cică e rock psihedelic... De ce își unduie ăsta șoldurile așa??? Cam gay piesa asta, de la un capăt la altul.



San Marino – Melodia s-a chemat inițial „Facebook”, apoi i-au schimbat titlul în „The Social Network”, ca să nu-i mai facă reclamă. Nu mi-a spus nimic.




Cipru – O cucoană cocoțată pe niște teancuri de cărți și alte patru care o mai proptesc din când în când. În rest, nimic notabil.




Danemarca – „I should have known better...” Unde am mai auzit asta? Îmi miroase a plagiat.




Rusia – Aaa, băbuțele din Rusia!!! Simpatice! Cântă mămăițele în bucătărie până se coace plăcinta... :) Și-or fi luat medicamentele pentru tensiune?



Ungaria – N-am crezut că o să folosesc vreodată acest cuvânt pentru ceva care vine den această țară: excelent! Foarte buni!



Austria – Doi raperi și trei cetățene care și-au petrecut mai tot timpul atârnate la bară. Da' muzica unde ați lăsat-o, fritzilor? Nici neoanele de pe cur nu m-au convins...



Moldova – Muzică populară „moldoviniască” cântată în engleză. O prefer pe Laura Lavric. Păcat de vocea solistului...



Irlanda – Iar voi??? Ați fost penibili anul trecut, sunteți penibili și anul ăsta. Fântâna arteziană în care să vă bălăciți era exact ce vă mai lipsea. Că voci...



Mă bucur că nu am vrut să văd videoclipurile oficiale ale cântecelor înainte de concurs. În felul ăsta m-am putut lăsa „izbit” de... „calitatea” muzicii. Un show slab de la un capăt la altul... Hai să vedem calificatele și ce-au votat europenii. România (vestea m-a lăsat rece), Moldova (n-am înțeles pentru ce), Islanda, Ungaria (DA!), Danemarca, Albania (uite, dom'le, că i-a impresionat pe europeni! ce oameni cultivați!...), Cipru (domnișoarele cocoțate pe cărți, studioasele...), Grecia (pentru copane, presupun), Rusia (bravo, mămăițele, faceți cinste cu niște plăcinte!) și... Irlanda (no comment!)

Să vedem ce-o să mai fie și joi... Hai, Serbia!


Un comentariu:

Anonim spunea...

Are you disappointed?