miercuri, 30 mai 2012

Eurovision 2012 – Despre iubire




E mai bine că au trecut câteva zile de la finala Eurovision. S-au dus din mintea mea lucrurile minore, despre care nu o să spun mai nimic, și au rămas lucrurile cu adevărat importante.

România s-a clasat nemeritat de sus. Elena a cântat corect. Dar a cântat ce i s-a dat să cânte, o mizerie. Ne-au venit 12 puncte doar de la Moldova. De la Spania, numai 10 (12 a primit Suedia, mi se pare normal), Italia, numai 7, la fel si Grecia. Israel ne-a dat anul ăsta numai 6 puncte, Irlanda, 5 puncte, Turcia și Portugalia, câte 4, Belgia și Cipru, câte 3, Franța, numai 2 puncte, iar de la Danemarca și Rusia, câte 1 punct. 27(!!!) de țări nu ne-au dat nimic, nici măcar vecinii. Este evident că nici românii aflați în țări unde avem comunități puternice nu ne-au mai votat în masă... Ei, nu toată lumea consumă manele. Asta e. Atât putem, atât merităm. Așa că e timpul să încetăm să mai cerșim puncte de la comunitățile românești din Europa, în timp ce ne tot lamentăm că se votează pe interese.

25. Marea Britanie – Bătrânul Engelbert Humperdink și-a făcut datoria. Singur pe scenă, doar cu un reflector. Unui Artist nu-i trebuie mai mult, exemple sunt nenumărate, nu le înșir aici. Vocea lui a înnobilat un cântec simpluț, dar pe care l-aș asculta oricând, într-o seară cu ploaie, pe gânduri, departe. „If you love someone, follow your heart, 'cause love comes once, if you're lucky...” I know, man... Încă ceva: la un moment dat, una dintre prezentatoare s-a dus la el, în camera verde, și i-a pus o întrebare. S-a ridicat, și-a încheiat sacoul și abia apoi a răspuns la întrebare. Până la el, n-am mai văzut niciun bărbat participant la acest concurs să facă asta. Un domn. Sunt convins că mucoșii privitori n-au observat acest detaliu.

24. Ungaria – Păcat de cântec. Merita mult mai sus. Drumul până la locul I e, și anul ăsta, presărat cu mult prea multe porcării.

10. Spania – Cu adevărat, uluitoare! Fabuloasă!!!

8. Germania – Drăguț cântec, dar a ieșit cam prea sus.

6. Estonia – De ținut minte această voce și de urmărit. Și de căutat pe internet ce albume a scos.

5. Albania – Uite, dom'le, că se mai votează și muzica mai puțin comercială!

4. Azerbaijan – Bun cântec, bună voce, frumoasă femeie, fie ea și botoxată. Însă poate ar fi trebuit să facă schimb în clasament cu Spania.

S-a votat politic masiv. Din nou. Pe criterii regionale, etnice,politice, economice. Uimitor, însă, muzica a trecut peste toate. Suedia a câștigat la foarte mare distanță de locurile II și III. A primit 12 puncte de la 18 țări, inclusiv de la Rusia!!! Italia a fost singura țară care nu i-a dat Suediei niciun punct. Ce-o fi fost în capul lor, că doar sunt un popor atât de muzical! Despre babele din Rusia n-am să spun decât că au fost simpatice, însă n-aveau nicio legătură cu muzica... De aceea am fost aproape mulțumit de clasamentul final. Aș fi vrut să iasă Suedia pe locul I și Serbia pe locul II. Irina, Anca, știu că o să mă certați pentru asta. Să mă explic. Serbia a venit cu un cântec senzațional și cu o voce superbă. Genul acela de muzică pe care întotdeauna l-am iubit și care îmi merge drept la suflet. Cântecul Suediei e foarte „în trend”. De obicei, nu ascult așa ceva. Însă punerea în scenă a fost cea care mi-a atras atenția și m-a convins. Vocea neobișnuită, tulburătoare, excepțională, muzica, orchestrația, cuvintele, dansul atât de ieșit din comun și atât de bine așezat pe cuvinte (ați observat cum face semnul infinitului cu brațele?!!!), luminile absolut neobișnuite pentru un concurs Eurovision, „zăpada” de confetti, costumul (nu i-am văzut aproape niciun centimetru pătrat de piele de pe trup!), misterul... Nu a fost nevoie de buric gol și chiloței intrați la apă. Nu mi s-a oferit pe tavă, ca o pișipoancă, n-am primit-o de-a gata, fără niciun efort... M-a incitat. Și încă ceva, e poate detaliul care m-a convins cel mai mult. Dacă „Nije Ljubav Stvar” vorbește despre durerea îngrozitoare de după iubirea pe care n-o mai ai, „Euphoria” e despre „acum”, despre povestea pe care tocmai o trăiești. Iar eu nu mai vreau să dau clipa de acum pe amintiri...


Niciun comentariu: