miercuri, 7 mai 2014

Eurovision 2014. Danemarca. Semifinala I


N-am înțeles niciodată de ce „Only Teardrops” a câștigat Eurovision-ul! În fine, acum chiar nu mai contează. Să vedem ce ne oferă danezii, anul ăsta. N-am ascultat niciun cântec, n-am văzut niciun clip, nu știu la ce să mă aștept...

Scena pare simplă, dar nu e, e de-a dreptul spectaculoasă! Să vă vedem și să vă auzim, artiștilor! Semifinala I.

1. Armenia – Am doar eu senzația sau acest domn falsează? Un cântec interesant, păcat că-l trage în jos vocea...

2. Letonia – Jucăuș, simpatic, dar nu e genul de cântec care să mă dea pe spate.

3. Estonia – Greu rău să faci balet și să cânți onorabil! Vocea sună ok chiar și așa, dar cântecul mi se pare destul de comun, se aud la radiouri 50 la fel, în fiecare zi.

4. Suedia – Ăștia au fost tari aproape în fiecare an! Sunt curios ce aduc de data asta... Excelent! Fata asta chiar cântă! Iată că se poate la Eurovision fără să fie nevoie să-și arate bucile goale! Nu că m-ar deranja asta, dar e loc suficient pentru așa ceva în o mulțime de alte locuri. Bună voce, bun cântec! De reascultat!

5. Islanda – Începe ca Phoenix! Dar doar începe... În rest... O, Doamne, ce aiureală! Și ce costume!!! Se vede clar în ce hal se plictisesc ăștia pe acolo!... Unde ești tu, Hera Björk???

6. Albania – Voce bună, cântec bun. N-am înțeles de ce a fost nevoie s-o cocoațe pe artistă pe un piedestal. În fine... De ascultat și în finală.

7. Rusia – Am deja un sentiment de greață încă înainte să ascult cântecul, să mă iertați! Două fete blonde, gemene, frumoase, desigur. Probabil, fiice de cuceritori post-sovietici... Și-au adus și un balansoar, să se hâțâne pe el. Nimic altceva de remarcat, nici vocal, nici componistic...

8. Azerbaijan – Voce bună. Rochie superbă. Baladă frumoasă. Se aude și un instrument tradițional. Acrobata. De ascultat noaptea, în liniște.

9. Iacă și biata Ucraină – Frumoasă și drăcoasă rău bruneta asta! A venit cu „hamsterul” ei, care aleargă fără speranță către nicăieri. Acum, serios, mișto ideea cu roata în care își „chinuie” individa partenerul de show... :)

10. Belgia – Nu pot să cred ce voce are acest tip!!! Sunt paf!!!

11. Moldova – Wow! Ce costume! Vocea, cântecul sunt ok, dar nu de mare excepție. Dar ar merge de finală. Foarte tare momentul în care artista își taie părul cu... microfonul-cuțit!

12. San Marino – Drăguț. Dar nu mai mult.

13. Portugalia – Pfuuuuu! Ce rochie! Și ce femeie! Aduce mult cu Dalida! Colorat, vesel, un cântec care-mi amintește de „Lambada”. Numai că, pe ăsta, nicio șansă să-l ții minte mai mult de o zi.

14. Olanda – În sfârșit! Cântec, cuvinte, voci, simplu, frumos, mesaj. De ascultat în mașină, la drum lung și liniștit, cu cine ți-e drag... De reținut.

15. Muntenegru – Ăștia au fost buni aproape de fiecare dată. Să-i auzim!... Frate, când au pus ăștia gheață pe scenă, să patineze dansatoarea??? Un cântec frumos, cald, să se topească gheața... :)

16. Ungaria – Ăsta e primul Andrasz mulatru pe care îl văd! Nu sună rău cântecul lui. Și nici vocea. Și are și o poveste. Bun.


După vot, primele 10 finaliste sunt: Muntenegru, Ungaria, Rusia (bleah!!! publicul huiduie!!! nu mă surprinde deloc reacția!...), Armenia (!), Azerbaijan, San Marino (!!!), Ucraina, Suedia (yesss!!!), Olanda (yesss!!!) și Islanda (nu pot să cred!!!). Moldova nu trece. Joi e rândul nostru...

Un comentariu:

Iordache A. spunea...

Consider ca pe un blog lectorii acestuia trebuie sa intre in legatura cu autorul articolelor. Si de aceea, cu permisiunea dvs., dati-mi voie sa-mi expun si eu punctul de vedere (tot asa, pe rand):
1.Armenia- aduce a Kaliopi din 2012, o piesa bunicica in comparatie cu piesele armenesti precedente
2.Letonia- se poate mai penibil si pueril de atat??!
3.Estonia- inca au ramas la nivelul anului 2010 dpdv al muzicii
4.Suedia- una dintre piesele bune. Ei au piese bune, in general la ESC (cu exceptia celei de anul trecut). Doamna asta aduce putin la ochi cu Aneta Sangeorzan.
5.Islanda- kistch, penibil, dar norocosi ... sunt in finala
6.Albania- nimic deosebit.
7.Rusia- niste fetite cam uratele care mai au putin si se marita si inca le mai face mami baie. Nimic spectaculos pe scena; nu le-a iesit faza cu balansoarul, iar piesa e slaba rau de tot. Reactia salii e memorabila in momentul aflarii finalistilor. Le-au votat cei care se simt ai URSS-ului de altadata, bineinteles!
8.Azerbaijan- nu s-au saturat de balade? Eu cam da. Totusi a fost interesant instrumentul acela traditional din fundalul muzical.
9.Ucraina- melodia le-a uns la suflet pe fetele ranite in dragoste. Fata arata bine, piesa e frumoasa, da' nu prea!
10.Belgia- un baietel cam maricel, de aproape 40 de ani care inca mai doarme cu ursuletul si care e bine indopat de maicuta lui scumpa. Melodia m-a plictisit groaznic.
11.Basarabia- Cristina Scarlat a vrut ceva si nu prea i-a iesit. Imi aduce aminte de Ucraina 2009. Nu era piesa de ESC, ci de un fel de concurs intre cateva orasele basarabene. Dar nici nu s-au inscris multe piese la Chisinau.
12. San Marino- a 3-a oara e cu noroc!!! sau au trecut-o cei din comitet doar ca sa scape odata de Valy. Piesa e acceptabila, decorul pare scos din tabloul ,,Nasterea lui Venus"
13.Portugalia- cea mai vesela piesa a serii. Chiar daca seamana izbitor cu ,,Lambada" in unele locuri, imi pare rau ca n-a trecut. Refrenul chiar imi place mult.
14.Olanda- nu le am cu engleza, deci nu am inteles mai nimic. Cu siguranta anglofililor le-a placut. Pe mine chiar m-a plictisit. Au plimbat in jurul lor o camera 3 minute de am ametit.
15.Muntenegru- atentie! Ghita Muresan sau poate Gogea Mitu canta. Piesa frumoasa, mai ales instrumentalul de dupa refren. Ma intreb cum apareau stelutele dupa patinatoare? Podeaua avea touch?
16.Ungaria- cu regret spun: imi place melodia ungurilor! De cativa ani s-au mai ridicat si ei: Kati Wolf, Bye Alex (cel care statea in galosi galbeni pe la conferinte) si anul asta un om de culoare care confirma istoria: ungurii au venit in Europa. Piesa este buna, construita pe criterii din SUA, si prinde in Europa.
Cat despre Bogdan, cel care este vocea din spatele imaginilor la noi, as fi bagat mana in foc ca este SMARANDA VORNICU! Abia la sfarsit s-a prezentat si am auzit ca nu e doamna, caci inceputul l-am ratat!