vineri, 9 aprilie 2010

De ce nu am sărbătorit Ziua Internaţională a Romilor

Pentru că m-am săturat de haitele de romi care bântuie fără rost pe străzi sau zac vara, pe trotuar, de dimineaţa şi până seara, spărgând seminţe, afişând kilograme de aur şi scuipând în stânga şi în dreapta.

Pentru că nu muncesc, nu învaţă, nu se spală, nu plătesc impozite, nu folosesc metode contraceptive şi, în general, nu fac nimic bun. Cu excepţia a două, trei persoane educate, civilizate şi cu studii, pe care le-am cunoscut în emisiunile mele, restul...

Pentru că mi s-a acrit de manele şi de manelişti...

Pentru că nu mai suport emisiunile şi serialele tv care îi promovează pe ţigani, pentru că nu înţeleg de ce le difuzează televiziunile din România şi pentru că nu înţeleg de ce se uită românii la ele...

Pentru că singurul cerşetor pe care l-am văzut în centrul oraşului Göteborg era ţigan din România. Şi pentru asta mi-a fost al naibii de ruşine că sunt român...

Pentru că au invadat capitalele ţărilor europene occidentale, unde au furat, au violat şi au omorât, iar jurnalele tv şi ziarele i-au numit „români”.

Pentru ipocrizia europenilor care ne critică pentru „discriminarea de care suferă romii în România”, dar nu ştiu cum să scape mai repede de ei, atunci când îi „calcă”...

Pentru că s-a găsit Madonna să ne facă educaţie civică legată tot de discriminarea romilor. Să-i ia acasă la ea.

Pentru că România nu este ţara romilor, aşa cum cred mulţi europeni, ci ţara românilor. De aceea, sunt de părere că romii ar trebui să fie din nou numiţi „ţigani”, aşa cum a fost întodeauna şi cum toată lumea obişnuieşte să spună, inclusiv ţiganii înşişi, şi nu „romi”, aşa cum rău şi prost a impus un prim-ministru după 1990. Ar fi, de asemenea, un lucru bun ca la ONU să figureze din nou titulatura „Rumania”, aşa cum era înregistrată cu nişte ani în urmă.

Pentru că îmi doresc să trăiesc într-o ţară civilizată (iar îţi doreşti asta???), unde nimeni nu are mai multe sau mai puţine drepturi decât celălalt şi unde nu este nevoie ca majoritatea să suporte „dictatura minorităţii”, numai pentru ca aceasta să nu se simtă discriminată...

4 comentarii:

Daniel Diaconu spunea...

"Cu excepţia a două, trei persoane educate, civilizate şi cu studii, pe care le-am cunoscut în emisiunile mele, restul..."

- mai adaug și eu câteva persoane pe care le-am cunoscut tot în cadrul unei emisiuni: Petre Petcuț, Delia Grigore, preotul Daniel Gangă, Rudolf Moca( http://www.vinosivezi.tv/emisiunea-19-viata-ca-o-scena-prim-plan-rudy-moca.html), toti rromi/tigani. Pentru ei - tot respectul.

Din nefericire mass-media promovează mai putin valorile (putine și ele) pe care le au, și mult mai mult incultura și manelismul. Că românii privesc astfel de emisiuni, ei bine acesta este un alt aspect care merită analizat. Probabil că concluziile unei analize pertinente și oneste, ne-ar releva și adevăruri mai puțin plăcute pentru noi românii.
În rest rămâne valabil principiul din psihologie, comportamentele recompensate și acceptate social nu vor dispărea. Ba chiar vor vor avea tendințe expansioniste.

SILVIA spunea...

"România nu este ţara romilor". Hm...Ma tem ca a devenit. Si nu de ieri, de azi...De ce mass-media promovează mult mai mult maneaua? Pentru ca in tara mancatorilor de seminte si a grataragiilor ar fi contra naturii sa se asculte Brahms...Ar fi mult prea suav pentru organe de simt obisnuite cu muuult muuult zgomot. Si ar impieta memoria unui geniu al artei (!)

SILVIA spunea...

Ceva mai incisiv, Amedeo! Realitatea depaseste deja orice inchipuire...

Pappy spunea...

In sfarsit pare ca incepem sa ne inmultim. Si asta este de bine!!!