joi, 31 ianuarie 2013

Care Cehov sunt eu?



Am postat, ieri, pe Facebook, un montaj foto dedicat lui Anton Pavlovici Cehov, unul din scriitorii mei preferați, la împlinirea a 153 de ani de la naștere. La scurt timp după aceea, buna mea prietenă A. m-a întrebat dacă am observat că semăn cu Cehov din unele din acele fotografii. Bineînțeles că abia atunci m-am uitat cu atenție și mi-am dat seama, pentru prima dată, că un make up artist, fără prea mare efort, ar putea să scoată din mine un „Cehov”. Desigur, doar o joacă în fața lentilei unei camere foto sau video. (Poate citește cineva de la Hollywood rândurile astea... ☺)

Dincolo de o astfel de joacă, dacă ne-ar sta în putere să ne alegem destinul, nu cred că mi-ar fi plăcut să fi fost Cehov... A muncit de copil, după ce tatăl său și-a părăsit familia. La 34 de ani s-a îmbolnăvit, la 37 a făcut tuberculoză. La 41 de ani s-a însurat cu iubirea lui de-o viață, actrița Olga Knipper, de care, de fapt, n-a avut parte cu adevărat niciodată. El a stat, bolnav fiind, prin stațiuni și sanatorii, la tratament, departe de ea, actriță importantă a vremii, ocupată mai tot timpul să-i joace piesele, în teatre din Moscova și Sankt Petersburg. O viață chinuită, o iubire risipită, neîmplinită de interminabilele scrisori de dragoste dintre Anton și Olga și de cele câteva zile pe an, petrecute împreună... Mă îndoiesc că lui Cehov i-a păsat dacă va fi sau nu faimos peste 153 de ani...

* Iată povestea iubirii lor, interpretată de Valeria Seciu și Florin Zamfirescu

Anne Habeck Adameck - O clipa a fost al meu regia Valentin Antohi

Asculta mai multe audio diverse
 



           






Un comentariu:

Anonim spunea...

I have just read this :) Chekhov is a wonderful writer, and..you do have his eyes! which is a good thing :)k x